Coraz więcej kobiet pracuje w przemyśle gier – ale dyskryminacja ze względu na płeć pozostaje poważnym problemem

Coraz więcej kobiet pracuje w przemyśle gier – ale dyskryminacja ze względu na płeć pozostaje poważnym problemem
Lipiec 26 11:56 2017

Najnowsze dane australijskiego biura statystycznego wskazują na wzrost liczby kobiet pracujących w przemyśle gier w Australii. W latach 2011-2012 tylko 8,7 procent deweloperów gier było kobietami, których liczba ta wzrosła niemal dwukrotnie do 15 procent w latach 2015-2016. Niemniej jednak, aby przedstawić to w perspektywie, ABS odnotował zaledwie 734 osób pracujących w branży od czerwca 2016 roku. Jestem jedną z nich i podczas gdy liczby są zachęcające, twierdzę, że wiele wyzwań nadal pozostaje do dyskusji. Gdy 47 procent grających w gry wideo w Australii to kobiety, musimy zastanowić się, dlaczego tak mało jest ich zatrudnionych. Przyciągnięcie kobiet do branży może stanowić wyzwanie. Jednym z powodów jest to, że tematy STEM (nauki, techniki, inżynieria i matematyka) w instytucjach oświatowych są nadal postrzegane jako sektory zdominowane przez mężczyzn, a zatem również związane z nimi zawody. I jak australijska Komisja ds. Praw Człowieka odnotowała w raporcie z 2013 r., męskie branże tworzą kulturę, która może „wykazywać większą tolerancję na zachowania, które można uznać za molestowanie seksualne” i dyskryminację ze względu na płeć, jeśli chodzi o zatrudnianie i promowanie. Zapytano mnie przez młode kobiety, jeśli doświadczałam nękania lub seksizmu pracując w branży gier. Pod tym pytaniem jest inne zapytanie: czy będę bezpieczna? Nie doświadczyłam nękania, ale czułam skutki uprzedzeń w miejscu pracy. Miało to formę wypowiadania się na spotkaniach, a czasami odczuwalne. Mam szczęście, że pracowałam z ludźmi, z którymi czułam się wystarczająco komfortowo, aby wyrazić moje obawy i być wysłuchaną.

Społeczności gier mogą być toksyczne zarówno z punktu widzenia przemysłu, jak i konsumentów. „Gamergate” w 2014 r. przykładem było : deweloperzy kobiety w Stanach Zjednoczonych i internecie były nękane, a nawet grożono im po rozmowie na temat seksizmu w przemyśle i obiektywizacji postaci kobiet w grach. Mimo to przemysł gier w Australii ma wiele niesamowitych kobiet. Najnowsze przykłady gier wydanych przez australijskich deweloperów z udziałem kobiet w zespołach to Putty Pals (Gry Harmonijne), Ninja Pizza Girl (Disparity Games) i The Sims Freeplay (Oszustwa Ognia).

  Kategorie: