Nowe badanie Instytutu Pew dotyczące gier oraz graczy, co się z niego dowiadujemy?

Nowe badanie Instytutu Pew dotyczące gier oraz graczy, co się z niego dowiadujemy?
Wrzesień 26 12:14 2017

Centrum Badań Pew właśnie wydało nowe badanie dotyczące gier i graczy. Autor, Maeve Duggan, przeprowadził ankietę w okresie od czerwca do lipca tego roku. Niektóre z wyników tego badania są zaskakujące. Na przykład mężczyźni i kobiety wydają się mieć te same poglądy na temat sposobu przedstawiania kobiet w grach video.

A oto najważniejsze rezultaty badania:

Jak bardzo popularne są gry video?

49% dorosłych Amerykanów gra w gry video „na komputerze, telewizorze, konsoli do gier lub przenośnym urządzeniu, takim jak telefon komórkowy”, ale tylko 10% uważa się za graczy.

Czy nadal istnieje piętno grania?

Choć postrzeganie gier jako środka, który jedynie zabija czas ulega zmianie, to nadal znaczna część osób uważa, że gry nie wnoszą nic co mogłoby nas coś nauczyć.

Gry spłaszczają kontakty międzyludzkie

Tutaj pojawia się kolejna kontrowersja. Faktycznie dla osób, które nie grają w żadne gry komputerowe, siedzenie i gapienie się w ekran może stanowić niebezpieczeństwo odcięcia się od otaczającej rzeczywistości, oraz ludzi w niej żyjących. Z drugiej strony, gracze dzielą się swoimi osiągnięciami, opiniami i spostrzeżeniami z innymi uczestnikami gier. A więc, de facto kontakty interpersonalne rozwijają się. Jedynym problem zatem wydaje się być to, iż ludzie coraz bardziej przykładają uwagę i czas na kontakty wirtualne, zapominając o świecie rzeczywistym.

Ludzie grający w gry są bardziej narażeni na cyberprzemoc

Zdanie to wydaje się być prawdziwe, gdyż faktycznie osoby grające mają styczność z cyberprzestrzenią i niebezpieczeństwami jakie może ona za sobą nieść. Wszystko tak naprawdę zależy od podejścia gracza do tego co robi w Internecie. Jeżeli jest on skupiony na wynikach, przejściem na kolejny poziom i wyższym miejscem w randze danej gry, nie wdaje się on w bezsensowne utarczki słowne, czy też groźby. Ważnym czynnikiem tutaj jest odporność psychiczna, która może dużo w tym temacie zdziałać. Warto wspomnieć o tym jak dobroczynne działanie mogą mieć same gry na naszą pewność siebie.

Polecamy też: strategiczna gra online Islandoom

  Kategorie: